A IURTA volem conscienciar sobre els efectes de les migracions i els desplaçaments forçats a través de les arts

L’Associació IURTA neix el setembre de 2018 amb la voluntat de donar a conèixer i conscienciar sobre les conseqüències de les migracions forçades i de les fronteres a través de la cultura i les arts escèniques, posant en valor el potencial humà que tenim al voltant.

Entre els anys 2017 i 2019, un grup de persones va crear l’espectacle musical AMIC MEU!, inspirat en el llibre que porta el mateix nom i que narra el viatge i la vida de les persones refugiades a través de la veu dels infants. Durant tres anys, AMIC MEU! L’ESPECTACLE es va representar 17 vegades a 8 poblacions diferents de Catalunya, arribant a un públic d’aproximadament 1.500 persones i recaptant més de 10.000€. Aquests diners s’han destinat a donar suport a entitats que tenen per objectiu oferir cobertura a les necessitats de les persones migrades. Les associacions amb les quals s’ha col·laborat han estat Stop Mare Mortum, Comissió Catalana d’Ajuda al Refugiat, Yoga and Sport for Refugees, Sindicat Popular de Venedors Ambulants de Barcelona, Metges Sense Fronteres i ProActiva Open Arms.

La bona resposta de l’espectacle AMIC MEU! i les ganes de seguir treballant van ser el començament d’aquesta associació.

Arts

La totalitat de les disciplines artístiques és la nostra eina de treball. Articulem tots els projectes des de les arts.

Sensibilització

Desenvolupem projectes per canviar la mirada, per transformar interpelant petits i grans.

Desplaçaments

Els nostres projectes giren entorn les migracions i els desplaçaments forçats de les persones.