El projecte

El projecte “Desplaçades” proposa generar un procés de reflexió i de conscienciació al voltant de les migracions amb infants de 10 a 12 anys utilitzant la música com a mitjà. El projecte neix de la necessitat d’eixamplar la mirada sobre les migracions, posant el focus sobre l’emergència habitacional i els desplaçaments per conflictes ambientals fruit de la crisi ecològica. La connexió entre aquests fenòmens es fa a través de les vivències infantils de les seves protagonistes, així com de diferents formes d’expressió artística.

“Desplaçades” és una invitació a reflexionar amb el grau de profunditat que es desitgi sobre els desplaçaments forçats des de la mirada dels mateixos infants.

Per això, Desplaçades consta de tres parts:

Un conte il·lustrat a través del qual podem conèixer la història de la Berta i l’Anna

Una proposta artísticodidàctica per treballar amb els infants les diferents temàtiques que apareixen a la història (racisme, dol migratori, drets dels infants, amistat…). Es tracta de propostes de reflexió individual que després es poden col·lectivitzar i que aprofiten el coneixement i les experiències diverses ja existents en el grup.

La cantata, una composició musical que consta de nou cançons. Aquesta és l’eina que permetrà als infants transmetre i compartir tot el que han après i treballat mitjançant un o més concerts.

La prova pilot

Actualment, estem desenvolupant la prova pilot del projecte DESPLAÇADES als següents centres educatius i a una coral infantil:

• Escola La Sínia, de Vic
  • Escola Heura, d’Horta a Barcelona
  • Escola Mirades, del Carmel a Barcelona
  • Escola Mestre Pla, de Castellar del Vallès
  • Escola Malagrida, d’Olot
  • Escola Parc del Saladar, d’Alcarràs
  • Escola Serralavella, d’Ullastrell
  • Escola La Bòbila, de Les Preses
  • Coral Shalom, de Lleida

Tots aquests centres estan preparant la cantata Desplaçades i estan desenvolupant propostes artístiques i didàctiques relacionades amb les temàtiques de treball que proposa la cantata. Tot això amb un acompanyament personalitzat per part de l’associació.

Si vols col·laborar amb el desplegament de la prova pilot i/o amb futurs Desplaçades a les escoles ho pots fer fent un donatiu directament a través de Bizum amb el codi: 06278 o comprant el conte Desplaçades.

Desplaçades en concert

Mira com a cada vídeo breu les escoles expliquen com ha anat el projecte Desplaçades a l’aula!

Desplaçades als mitjans

Sobre el projecte

El finançament del projecte

El projecte Desplaçades s’ha enlairat gràcies a totes les donacions que vam rebre a través de la campanya de verkami i les donacions particulars.

És per això que agraïment és el sentiment que acompanya Desplaçades des de l’inici, un projecte que és possible des del primer moment gràcies a la col·laboració de moltes persones i entitats.

A més, hem rebut l’1% solidari del 2022 de la Demarcació del Barcelonès de Minyons i Guies de Catalunya i una subvenció de l’Ajuntament de Barcelona pel 2023.

El curs 2023-2024 estem desplegant el projecte Desplaçades gràcies al suport econòmic de l’Ajuntament de Manlleu i del Pla de Barris de l’Ajuntament de Barcelona.